2011. november 10., csütörtök

A legfontosabb alapelv - Ouspensky előadása

Részlet Ouspensky 1930. augusztus 20-án tartott előadásából:

Nos, nem sokkal ez előtt azt mondtam, hogy a munkát új elvek szerint kell szervezni. Múlt héten többen megkérdezték tőlem, hogy mit értek ez alatt, és mik lennének az új elvek, amelyek szerint ezek után folytatnánk. Egy példát hozok önöknek az egyik legfontosabb dologra vonatkozóan, aminek másnak kell lennie. Egyike a legelső és legfontosabb tényezőknek önmagunk megváltoztatásában önmagunk felosztása. Helyes felosztás - „Én” és „Ouspensky”. Ha ez a felosztás nem történik meg, ha valaki elfelejti ezt, és továbbra is a szokásos módon gondol magára, vagy ha valaki használja az „Én” és „ő” felosztást, ám rosszul, akkor a munka leáll. Ha valaki nem tartja magát ehhez a felosztáshoz, és a felosztás helyes módjához, akkor a munka leáll. A munka első vonala csak ezen az alapon folyhat. Ha elfelejtik ezt a felosztást, akkor semelyik másik vonal sem lesz nyitva, és a felosztásnak helyesnek kell lennie. Gyakran megesik, hogy az emberek rossz felosztást végeznek. Ami tetszik nekik magukban, azt „Én”-nek nevezik, ami nem tetszik nekik, vagy ami gyenge vagy jelentéktelen, azt nevezik Ouspensky-nek, Petrovnak, Ivanovnak vagy bármi egyébnek. Ha így osztják fel magukat, az teljesen rossz. Számos emberrel találkoztam, akik kezdetben ezekben a csoportokban voltak, és még mindig azt hiszik, hogy ők dolgoznak. […]

Ez a felosztás a legszükségesebb és legfontosabb alapelv. Eddig ez csak tanács volt és javaslat, de mostantól kötelező, legalábbis némely dolgokban – amikor a munkáról beszélnek, amikor az emberekről beszélnek és amikor rólam beszélnek. Az embernek emlékeznie kell magára. Ha valaki ezt nem teszi, az akadályozza a munkát, és ennek megfelelően lesz kezelve. Emlékeznek, hogy már régen megmondtam ezt az elvet, hogy a csoport felelős az egyénért és az egyén a csoportért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése